Na standard każdego hotelu składa się bardzo wiele czynników, w tym między innymi jakość obsługi, lokalizacja, serwowane posiłki oraz dodatkowe udogodnienia, z których mogą korzystać hotelowi goście. Zawsze kluczową kwestią są pokoje hotelowe, ich wyposażenie oraz czystość.
Kto sprząta dla nas pokój hotelowy?
Zjawiając się w pokoju hotelowym, pierwszą uwagę zwracamy zazwyczaj na sprzęty oraz czystość – są to sprawy, które mają bardzo duże znaczenie dla naszego komfortu i satysfakcji z pobytu w danym miejscu. Sprzątanie pokoi hotelowych jest obowiązkiem obsługi hotelowej, w tym pokojowych, ale często wykonują to również zewnętrzne ekipy sprzątające. Decyzja zawsze należy do właściciela hotelu.
Osoby sprzątające pokoje hotelowe to przede wszystkim osoby rzetelne, uczciwe, energiczne i dyskretne. Porządków dokonują nie tylko po wymeldowaniu, ale również w czasie pobytu gości, więc tym bardziej każda osoba wynajmująca apartament chce czuć się pod tym względem bezpiecznie i komfortowo. Przydatna jest także wiedza z zakresu środków czystości i wiele innych praktycznych umiejętności.
Zakres obowiązków ekipy sprzątającej
Do obowiązków obsługi hotelowej zajmującej się sprzątaniem wchodzi bardzo wiele różnych czynności. Jest to nie tylko zmywanie podłóg w pokojach i na korytarzach czy wycieranie kurzy, ale także zmiana pościeli, ręczników, zgłaszanie ewentualnych usterek i utrzymanie w czystości wind.
Sprzątanie pokoi hotelowych to także wiele innych dodatkowych czynności, o które może poprosić gość hotelowy, np. prasowanie czy zaniesienie ubrań do pralni. Wszystko to jest bardzo istotne i przekłada się na zadowolenie z pobytu każdego gościa.
Sprzątanie pokoi hotelowych a ocena hotelu
Jak wyżej zostało wspomniane, czystość i tym samym także jakość obsługi mają niebagatelne znaczenie, jeśli chodzi o standard hotelu i jego renomę. Czystość to kwestia niezmiernie ważna, więc nie mogą pojawić się w niej nawet najmniejsze zaniedbania, ponieważ bardzo szybko zostaną zauważone przez gości hotelowych i wpłyną na ostateczną ocenę.